El restaurant La Guineu del Parc Tecnològic Barcelona Activa de Nou Barris va acollir ahir al vespre un sopar de maridatge dels caves i escumosos lleidatans. Una vintena de persones van compartir taula al voltant dels escumosos d’Analec, Castell del remei, Cercavins, l’Olivera i Raimat, que es van casar amb un menú de cuina de mercat de les Terres de Ponent. A la nit no van faltar lleidatans residents a Barcelona, com la periodista Virtu Morón; gastrònoms com el president del Caragol Graciós, Emeteri Frago; o la regidora lleidatana Bea Obis, amiga dels restaurador de La Guineu, Jordi Ribes. Els vins de la nit van estar comentats per Como Pomona, així com també va participar l’enòleg Enric Gil de Cercavins, especialment durant la presentació del Brut de Verdú que ell mateix elabora.

El rosat d’Analec (Trepat 100%) amb un mínim de 12 mesos de criança va ser la copa de benvinguda. Les coques de recapte de Manel Fernàndez, cuiner de l’establiment, van casar amb Castell del Remei Brut nature Reserva (Xarel·lo, Macabeu, Chardonnay, Parellada) i un mínim de 18 mesos de criança. El singular cupatge del Brut de Verdú (Sauvignon Blanc, Macabeu i Gewurztraminer), que té una criança mínima de 10 mesos, va maridar amb xampinyons farcits. Un arròs amb verduretes de l’horta, va casar amb l’escumós L’Olivera (macabeu, parellada i chardonnay) d’una criança no inferior als 17 mesos. La carn de la nit, llonganissa amb escalivada i patata al caliu, va casar amb l’Analec Reserva Especial Gualech (macabeu, parellada i chardonnay) que amb una part del seu vi fermentat en bota de roure, te una criança mínima de 34 mesos.Un assortiment de formatges artesans d’ovella, vaca i cabra van tancar el menú amb el Brut Chardonnay de Raimat (Chardonnay i un 5% de Pinot Noir) que surt al mercat amb prop d’un any de criança. El punt dolç el van donar els torrons i neules a l’hora del cafè.

Bombolles de Lleida

Bombolles de Lleida és una campanya de recolzament a la divulgació i comercialització dels caves i escumosos de Lleida promoguda per la consultoria gastronòmica Como Pomona i fonamentada en l’alta qualitat en el conreu i elaboració, l’economia de proximitat i el valor gastronòmic en el maridatge amb la cuina.

La campanya –oberta a productors, distribuïdors, botigues, restaurants institucions i tot aquell que es vulgui sumar en la promoció del vins escumosos de les Terres de Lleida– compta amb un web estable (www.bombolles.cat ) on es poden consultar les fitxes tècniques dels caves i escumosos, informació sobre esdeveniments vinculats, accedir als webs de cellers adscrits a la promoció i institucions, distribuidors i marques patrocinadores. El contingut es pot compartir on-line i té el suport en xarxes socials dels perfils de Facebook i Twitter. La Ruta del Vi de Lleida i la DO Costers del Segre ja s’han sumat a col·laborar amb la campanya.

Galeria